Microsoft najwyraźniej przegrał walkę o rynek tabletów internetowych. Producent bardzo długo zwlekał z wprowadzeniem na rynek własnego urządzenia, co jest zapewne jedną z przyczyn niskiej sprzedaży tabletów giganta.
Producent zdradził dotychczasowe wyniki sprzedaży i te nie powalają. Wręcz przeciwnie pokazują, jak mało jest chętnych na tablety z Windowsem. Zgodnie z oficjalnymi danymi tablety Surface RT i Pro znalazły zaledwie 1,5 miliona odbiorców na całym świecie. Tańszy z modeli trafił do przeszło miliona osób, zaś model Pro do zaledwie 400 tysięcy klientów.
Zobacz także: Samsung Galaxy Note 8.0 - premiera na targach MWC 2013 »Przyczyn słabej sprzedaży może być kilka. Przede wszystkim ceny tabletów są astronomiczne w porównaniu do konkurencyjnych modeli. Kolejnym problemem jest słaba bateria, a na koniec sam system operacyjny, który nie cieszy się uznaniem użytkowników. Windows RT jest do tego stopnia ograniczony, że odwracają się od niego inni producenci. Dla przykładu Samsung poinformował, że porzuca wszystkie plany i inwestycje wiążące się z tą wersją Windowsa.